1 August 2015

Damaikan Rusuh Hati by Azzam Shah

DAMAIKAN RUSUH HATI

Tanpa izin Mu ku tak mampu ku tak berdaya
Hembuskan bayu dingin mendingin di hatiku
Hapuskanlah luka yang melara kian terpaku
Ku hanya berpasrah berserah berdoa kepada Mu....
Oooo

Tanpa izin Mu ku tak mampu ku tak berdaya
Lunakkan hati yang kian kaku di hatiku
Padamkanlah bara yang membara di dalam jiwaku
Ku hanya berpasrah berserah semua kepada Mu....

Korus

Limpahkanlah kesabaran
Lenyapkan kepedihan
Sembuhkan luka parah dalam hatiku

Damaikanlah rusuh hati
Dinginkan keresahan
Palingkanlah luputkanlah yang menggoyah hatiku

(music bride and guitar solo)

Tanpa izin Mu ku tak mampu ku tak berdaya
Kurniakan embun kesucian diri di dalam jiwaku
Hiasilah hatiku cahaya dan kerahmatan Mu
Ku bermohon kasih sayang ku menanti cahaya dari Mu....

Ulang semula korus 2 kali
Komposer & Susunan Muzik: Sanizar Ayin
Lirik: Salleh de Ran
Penyanyi: Azzam Sham


Take Note : Lagu nie merupakan salah satu lagu kegemaran aku. Lirik dan muzik yang menyenangkan dan meyentuh tangkai hati aku. Mula-mula aku dengar lagu ni sebenarnya secara tak sengaja. Dengar punya dengar, rasa macam best pulak. Tapi pada masa tu, aku sendiri tak tahu lagi apa tajuk lagu ni. So aku search beberapa lirik lagu yang aku tahu tu dekat pakcik google. Oooooooh ime tu baru aku tahu. Rupanya tajuk lagu ni Damaikan Rusuh Hati by Azzam Shah. Walaaaahhh.. Memang the best lah suara Azzam Shah ni. Kalau dulu, aku suka giler kot dengar lagu Kekasihku versi Azzam Shah, Idola kecil dulu. Suara menyeramkan, meyentuh jiwa aku. Bila dengar lagu tu, terbayang wajah mak dengan ayah di ruangan mata. Oichhh mak, ayah.. iLOVEu so muuuuahhh!

Suka dengar lagu-lagu yang dinyanyikan oleh Azzam Shah


No comments:

Post a Comment

Adbox